سرطان پستان، خاموش و بی‌درد!

درد سینه همیشه چیز خوبی است مصیبت سرطان این است که درد ندارد

کد : 24
تاریخ انتشار : يکشنبه 9 خرداد 1395
نظرات : 0
سرطان پستان، خاموش و بی‌درد!

درد سینه همیشه چیز خوبی است مصیبت سرطان این است که درد ندارد. بیمار مراجعه می‌کند و می‌گوید من سه سال است که یک توده در سینه خود احساس می‌کنم اما کاری به کارم ندارد، اما الان در کمرم احساس درد دارم. یعنی او دچار سرطان شده و درد به کمرش زده و حالا مراجعه کرده است. متاستاز به استخوان کمر می‌زند و درد شروع می‌شود و بیمار تازه در پی درمان روانه مطب و بیمارستان می‌شود. اما وقتی توده را در سینه احساس می‌کند و درد ندارد با خودش فکر می‌کند مشکلی ندارد و مشکلی برایش بوجود نمی‌آید. گاهی هم می‌خواهد مساله را جدی نگیرد بلکه بیماری خود به خود رفع شود. اما وقتی بیماری پیشرفت کرد، درد شدید شد، متاستاز امانش را برید، آن زمان برای درمان اقدام می‌کند و ما با چنین پدیده‌ای هم متاسفانه سروکار داریم! سرطان پستان درد ندارد و این خیلی مهم است. بنابراین درد سینه علامت خوبی است زیرا بیمار را گاهی خیلی هم ناراحت می‌کند اما علامت بدی نیست. ما با چیز دیگری هم مواجه هستیم که ترشح سینه نامیده می‌شود. این هم بعضاً دیده می‌شود که بوجود می‌آید و بیمار را گاهی به شدت نگران می‌کند. گاهی هم در چنین مواقعی اقدام به درمان‌هایی بدون نظر پزشک صورت می‌گیرد که معنا ندارد اما اتفاق می‌افتد. ترشح سینه اگر از دو طرف و از مجاری مختلف و به رنگ سبز، قهوه‌ای و سیاه و زرد و سفید شیری باشد برای ما اهمیتی ندارد. ترشح یک طرفه و از یک مجرا و به رنگ آبی، یا خون علامت بدی است. این ترشح خطرناک تلقی می‌شود و اقدامات خاصی را می‌طلبد. بیماری‌های فیبروکیستیک ترشحاتی را به رنگ سبز و قهوه‌ای و... ایجاد می‌کنند و همراه با درد هم هستند که موجب نگرانی و ناراحتی بیمار می‌شوند. بدو بدو مراجعه می‌کنند و می‌گویند سینه‌ام چرک کرده، آنتی بیوتیک می‌خورم ولی فایده ندارد! در حالی که این خود به خود برطرف می‌شود.

برجسب ها :

سوالات و نظرات

اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید سرطان پستان، خاموش و بی‌درد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به دکتر پریسا عظیمی نژادان می باشد

طراحی و پیاده سازی شده توسط : گروه هیراد